رباتی که کارگران را نجات میدهد

ارتباط فردا: انسانها مدتهاست که با یکی از طاقتفرساترین مشاغل لجستیکی دست و پنجه نرم میکنند و آن، تخلیه تریلرهای داغ پر از جعبههای سنگین است.
این کار طاقتفرسا، تکراری و مستعد آسیب است. اکنون رباتها وارد عمل شدهاند. ماشینهای تکدست و مجهز به هوش مصنوعی شرکت پیکل ربات میتوانند به طور خودکار کامیونها را تخلیه کنند، جعبههایی تا وزن 25 کیلوگرم را بلند کرده و روی نوار نقاله قرار دهند.
این ماشینها در حال حاضر در چند شرکت لجستیکی در حال استفاده هستند و تلفات فیزیکی کارگران انسانی را کاهش دادهاند.
این رباتها که توسط فارغالتحصیلان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به نامهای «ایجی میر»( AJ Meyer)، «آریانا آیزنشتاین»( Ariana Eisenstein) و «دن پالوسکا»( Dan Paluska) تأسیس شدهاند، هوش مصنوعی مولد، الگوریتمهای یادگیری ماشین، حسگرها، دوربینها و نرمافزار بینایی ماشین را با هم ترکیب میکنند. این ترکیب به آنها اجازه میدهد تا «از همان روز اول» در محیطهای جدید انبارها حرکت کنند و عملکرد خود را با گذشت زمان، تنظیم و بهینه کنند.
بخش زیادی از سختافزار این شرکت از جمله یک بازوی رباتیک سبز روشن که معمولاً در خطوط تولید خودرو پیدا میکنید، از شرکای صنعتی معتبر تهیه میشود.
کمک رباتها به کارگران
استقرار اولیه این رباتها نشان میدهد که کنار گذاشتن انسانها از کار طاقتفرسا و تکراری تخلیه تریلرها، آنها را برای رسیدگی به سایر کارها آزاد میکند.
پالوسکا میگوید: انسانها واقعاً حلکنندههای خوبی برای مشکلات جزئی هستند و رباتها اینطور نیستند. او اضافه میکند که کارهای طاقتفرسای زیادی وجود دارد که میتوانیم از شر آنها خلاص شویم.
میر و آیزنشتاین در ابتدا در MIT با هم همکاری نکردند. همکاری آنها بعداً در یک شرکت مشاورهای به نام «Leaf Labs» آغاز شد، جایی که آنها روی سیستمهای تعبیهشده برای رباتها، ماشینها و ماهوارهها کار میکردند، اما در نهایت، آنها تصمیم گرفتند مشاوره را کنار بگذارند و ربات بسازند.
تا سال ۲۰۱۸، شبکههای عصبی و پیشرفتهای الگوریتمی بالاخره مهارت و ناوبری رباتیک را کمتر دستنیافتنی کردند. بنیانگذاران این شرکت قبل از ورود به انبارهای لجستیک، با کرونومتری در دست، برای اندازهگیری مدت زمان انجام وظایف، شروع به بررسی صنایع، از جمله کشاورزی، تهیه غذا و تشریفات کردند و در این میان، یک بازدید از یک انبار تعیینکننده بود.
میر میگوید: در سال ۲۰۱۸، ما به یک انبار رفتیم و ۱۵ نفر را دیدیم که در شیفت شب زمستانی، کامیونها را تخلیه میکردند. میزان جابجایی کارگران بسیار زیاد بود و دلیل آن ساده بود؛ این کار، کمرشکن بود.
ساختوساز تحت فشار
این شرکت در ابتدا رباتهایی ساخت که جعبهها را مرتب میکردند، اما کسبوکار آنها در حال توسعه نبود و بودجه آنها کاهش یافت. میر میگوید: ما به شدت با کمبود بودجه مواجه بودیم.
بنابراین آنها تغییر مسیر دادند. یک ربات سریع که قادر به تخلیه کامیونها به مدت حدود ۲۰ ثانیه بود، در یوتیوب منتشر شد و صدها مشتری با آنها تماس گرفتند و سرمایهگذاران بازگشتند.
شرکت «پیکل» اولین سیستم تخلیه بار خود را در یک انبار صحرایی کالیفرنیا به صورت آزمایشی راهاندازی کرد و کارگران را از مشقت نجات داد. کانتینرهایی که دمایشان در تابستان به 55 درجه سانتیگراد میرسید. سپس استقرار آنها خیلی زود در مراکز لجستیک سراسر ایالات متحده گسترش یافت.
این سیستم از یک بازوی KUKA نصب شده بر روی یک پایه متحرک سفارشی با محاسبات داخلی استفاده میکند که به آن اجازه میدهد به داخل تریلرها رانده شود و به صورت خودکار تغییر مکان دهد.
یک گیره مکنده، جعبههایی از مکعبهای کوچک ۵ اینچی تا جعبههای غولپیگر ۲۴×۳۰ اینچی را جابجا میکند. بسته به اندازه و وزن، رباتها ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ جعبه در ساعت تخلیه میکنند.
گفتنی است که مدلهای هوش مصنوعی مولد از پیش آموزش دیده، به علاوه مدلهای کنترل کوچکتر، گردش کار را روان نگه میدارند.
این شرکت همچنین در حال توسعه نرمافزاری برای اتصال پلتفرمهای رباتیک از رباتهای انساننما گرفته تا لیفتراکهای خودکار است.
فصل بعدی در راه است
شرکت «پیکل» مستقر در ماساچوست، در حال افزایش تولید سیستم بعدی خود است و قصد دارد در مرحله بعد یک ربات دو بازو طراحی کند.
در آینده، این استارتآپ قصد دارد به تولید، خردهفروشی و کل زنجیره تأمین گسترش یابد.
انتهای پیام



