پایتخت روی فرش آسفالت
همشهری آنلاین – کیفیت روسازی معابر بهطور مستقیم بر ایمنی حمل و نقل، بهبود مناظر شهری، کاهش آلودگی صوتی تردد و کاهش هزینه تعمیرات وسایل نقلیه اثرگذار است. روکش آسفالت مناسب با کاهش ارتعاشات وارده به وسیله نقلیه، منجر کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک اجزایی مانند سیستم تعلیق، تایر و اتصالات خودرو میشود. وجود آسیبهایی نظیر ترکهای طولی و عرضی، نشستهای موضعی، کندهشدگی و شن زدگی آسفالت علاوه بر کاهش کیفیت سواری، باعث افزایش فشار بر خودرو و افت ایمنی تردد می شود. به همین دلیل، طراحی دقیق مخلوط آسفالتی، انتخاب مصالح مرغوب و اجرای استاندارد لایههای روسازی، از منظر فنی و اقتصادی اهمیت بالایی دارد و در نتیجه سرمایهگذاری در ارتقای کیفیت آسفالت نهتنها به کاهش نرخ تصادفات کمک میکند، بلکه شاخصهای بهرهوری و ایمنی شبکه حملونقل را نیز بهطور چشمگیری بهبود میبخشد.
شهرداری تهران پس از راه اندازی دو کارخانه آسفالت همگام با آخرین استاندارهای روز دنیا، امسال برای سومین سال متوالی موفق به عبور از رکورد تولید یک میلیون تن آسفالت برای بهسازی روکش معابر پایتخت شد.
مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با اعلام خبر تامین بالغ بر یک میلیون و دویست هزار تن آسفالت، گفت: ۸۸۵ هزار تن آسفالت سهم روسازی معابر مناطق ۲۲ گانه و ۳۱۵ هزار تن آسفالت نیز در پروژه های مرمت روکش آسفالت معابر بزرگراهی و پروژه های عمرانی شهر تهران اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران درباره محل اجرای پروژه ها گفت: بزرگراه های آزادگان، شهید آوینی، یادگار امام، بزرگراه های همت، خرازی و زین الدین، بزرگراه شهید یاسینی، شهید بابایی، نیایش، حکیم، چمران، چمران، امام علی(ع)، شهید باقری، آبشناسان، جناح، علامه جعفری، لشگری، میدان فتح، شهید دوران، بزرگراه شهید شوشتری، رمپ بزرگراه بعثت به خاوران، شهید رجایی، آیت الله سعیدی، شهید کاظمی، تندگویان، شهید آوینی از جمله بزرگراه های مرمت شده در بخش روکش آسفالت است.
صداقتی با اشاره به هدف گذاری تامین یک میلیون و ششصد هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۴، از تلاش برای راه اندازی کارخانه بازیافت آسفالت تا پایان امسال خبر داد.